De eerste indrukken - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Robin Balen - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Robin Balen - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 April 2016 | Mauritius, Mauritius

Vrijdagmiddag, stageweek 2 is weer voorbij. Het busje komt voor rijden en kwart over 5 begint het weekend. We eten pasta met wat huisgenoten met alles wat we nog in huis hebben. Vanavond hebben we een feestje van Kadiem,(partyparty aldus onze Spaanse huisgenoot) Kadiem de knuffelmarokaan is hier inmiddels al 4 maanden geweest en gaat zaterdag weer naar huis. Elk weekend komt de groep uit Flic en Flac naar Point Aux Connoniers of wij gaan naar Flic en Flac. Als iedereen aanwezig is wat meestal zo is zijn me met een man of 15.
Na een aantal alcoholische versnaperingen is het tijd om naar de “stad” te gaan. Grand Baije. Met de taxi 15 minuten voor 200 RS omgerekend 5 euro. Ik zal jullie te tijden en het alcoholgebruik besparen. Maar het was een leuke avond. Zaterdagochtend zitten we alweer vroeg in de auto om naar de Rochester Waterfalls te gaan. 10:30 zouden we vertrekken. Maar zoals gebruikelijk in Mauritius is dit inmiddels 12:30 geworden. Mauritian-time 2 minuten kunt u gerust rekenen op een kwartier. Thomas zou hier erg blij van worden by the way.

Boulangerie – un petit pain du chocolat en gaan. Na nog geen half uur rijden staan we al vast op de snelweg, file? Nee koppelingsplaten versleten, ik noem geen namen maar er zijn slechte chauffeurs op de wereld.
Nadat de motor een beetje is afgekoeld voor zover dat kan hier, heb ik het stuur overgenomen en zijn we met een gangetje van 40/50 km per uur toch om half 3 aangekomen en heeft de auto het redelijk overleeft inclusief de onverharde wegen.

Eenmaal aangekomen bij de watervallen, waar bijna iedereen van af durfde te springen(ongeveer 10 meter. Waren er ook nog een aantal locals die vanuit de boom stukje naast de rots af sprongen. Er waren helaas niet zoveel enthousiastelingen die met mij mee wilden gaan. Zo gezegd zo gedaan gokje z’on 16/17 meter. Toch wel even bibberen aangezien je wel goed moest springen anders lag je op de rotsen.(Misschien had ik dit er beter niet in kunnen zetten). Filmpjes volgen nog trouwens.

Klaar met de watervallen hebben we nog ergens met uitzicht op zee gedineerd en zijn we de aan de terugweg begonnen die in het begin nog zeer soepel verliep. Echter na enige tijd nam de stank van de verbrande koppelingsplaten de overhand en stonden we weer naast de weg. Dit keer de hoop opgegeven, auto laten staan en taxi gebeld in the middle of noware. Aangezien er natuurlijk niemand opnam van het verhuurbedrijf. Dit keer voor iets meer dan 4 euro namelijk 25 = 1500 RS.. Volgens de chauffeur een uur rijden maar achteraf nog geen 30 minuten. Opgelicht dus, Jup. Maar we waren allang blij dat we thuis waren.
Zondag was strand dag en niet zoveel bijzonders beleefd. Voetbal, volleybal en van dat soort dingen.

Ik was niet van plan om iets te schrijven. Maar heb nog wat tijd over op stage, planning en afspraken gaan niet altijd hoe je ze voor ogen had hier. Dus nog even kort iets over vorig weekend. De catamaran trip: s’ochtends om half 9, na 3 uurtjes slapen vertrekken richting Gabiëls Ysland. Na anderhalf uur varen over de 3 a 4 meter hoge golven aangekomen op een prachtig “onbewoond” wit eiland. Er lagen alleen nog wel 15 andere catemarans. Maar dat mocht de pret niet drukken, eerst gesnorkeld om daarna te genieten van de bbq die door de bemanning van de boot was klaargemaakt, en dit natuurlijk weer onder het genot van de delicatesse de Mauritiaanse Rum.
Na een aantal uurtjes was de zonnebrand niet meer aan te slepen en was het voor sommige mensen maar goed dat we weer terug naar de catemaran mochten. Dit was echter nog een hele klus, aangezien de stroming sterker was dan iedereen had verwacht. Zo zijn er een aantal zover afgedreven dat ze met de zodiac moesten worden opgehaald. Na dit avontuur zijn we rustig weer naar Mauritius gedobberd en hebben we daar genoten van een heerlijk diner.